آب بندی گود ساختمانی با ژئوممبرین PVC

آب بندی گود ساختمانی با ژئوممبرین PVC

آب بندی گود ساختمانی

آب بندی گود ساختمانی

آب بندی گود ساختمانی یک امر ضروری است. یکی از موارد مهم و اساسی در هنگام ساخت یک بنا مساله آب های زیرسطی می باشد. گودهای ساختمانی به شدت می توانند در معرض نفوذ آب و رطوبت قرار گیرند.

که معمولا به دلیل حفاری و کندن گودهای ساختمان در محیط هایی که مرطوب یا دلایل زمین شناسی می باشد. مساله کنترل و جلوگیری از نشت آب برسازه های بنا، یک امر واجب و ضروری است.

با توجه به سیستم تحکیم جداره گود و نحوه اجرای سازه که عمدتا به روش CUT&COVER می باشد امکان طرح دو سناریو در آب بندی فضای زیرزمینی ساختمان موجود می باشد.

 

مقالات مرتبط:

آب بندی و زهکشی گودهای ساختمانی

سناریوهای مطرح

جهت هدایت و کنترل نشت آب به فضای زیرزمینی ساختمان از سیستم زهکشی و آب بندی بصورت همزمان یکی از روشهای موجود و قابل استفاده در ایران می باشد. و روش دیگر حذف کامل سیستم زهکش و رهاسازی آب در اطراف سازه که ممکن است با فشار هیدرواستاتیک در اطراف سازه تواما باشد.

در خصوص انتخاب روش مدیریت و کنترل نشت آب به فضاهای زیرزمینی پیشنهاد می گردد از روشهای مذکور یک روش انتخاب گردد. شایان ذکر است با توجه به اینکه سیستم زهکشی در زمان بهره برداری ساختمان شامل عواقب محیط زیستی همانند فرونشست، هزینه و استهلاک بالای سیستم زهکش می باشد. تعمیر و نگهداری مدون سیستم زهکش هزینه های هنگفتی را بر ساختمان تحمیل می نماید.

پیشنهاد می گردد از روش های آب بندی کامل با سیستم های غشا آب بند که شامل ژئوممبرین PVC (پی وی سی) می باشد استفاده گردد.

ژئوممبرین پی وی سی (PVC) یکی از محصولات کاملا مقاوم در برابر هجوم آب و حملات شیمیایی آب های زیر زمینی می باشد. که عملا در خصوص آب های زیرزمینی مطرح می باشد.

آب بندی گود ساختمانی با ژئوممبرین PVC

مزایای ژئوممبران PVC

در خصوص ژئوممبرین پی وی سی (PVC) در آب بندی گودساختمانی می توان به مزایایی نرمی نقطه جوش پذیری و تست ها و متدهای مختلفی که جهت پایش آب بندی اجرا شده در استاندارد ها و دستورالعمل ها به آن اشاره شده است.

و اینکه مزیت دوام و نرمی این ورق که منجربه چرخش در برابر اعوجاج هایی که در بدنه گود یا تونل بوجود می آید اشاره نمود.

در کل می توان گفت که ژئوممبرین PVC (پی وی سی) بهترین گزینه سیستم ها و محصولات آب بندی می باشد.

محصول مرتبط:

ژئوممبرین PVC

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.