لوله زهکش UPVC

لوله زهکش UPVC

لوله زهکش UPVC

لوله زهکش UPVC (لوله زهکش یوپی وی سی) دارای مقاومت قابل توجهی در دو جهت است. و دارای مزیتهای گوناگونی نسبت به سایر لوله می باشند. در مواقع وجود تنش در زمین ، حرکت زمین و در صورت تماس ناکافی بدنه لوله به علت ناهموار بودن کف ترانشه، بدنه لوله با نیروهای وارده در جهات مختلف سازگار می باشد.
این نوع لوله ها دارای سوراخهای استاندارد کارخانه ای می باشد و در زمان تولید با فواصل و مشخصات معین سوراخ کاری می شوند. یکی از اساسی ترین مزیت لوله های زهکش یو پی وی سی مقاومت کتابی شدن این لوله ها می باشد که نسبت به سایر لوله ها بیشتر می باشد. مزیت مهم مقاومت لوله های  یو پی وی سی (UPVC) در مقابل مواد شیمیایی کاملا شناخته شده می باشد. در حالیکه در سایر لوله ها جریانهای مایعات درون خود لوله به همراه مواد شیمیایی موجود در آن خود به طور عمده تهدیدی برای لوله به لحاظ اثرات خورندگی و تجزیه پذیری می باشند.

لوله یو پی وی سی

لوله UPVC (PVC) از اولین لوله های پلیمری هستند که به طور گسترده در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گرفته اند. این نوع لوله ها با کاربردهای مختلف ساخته می شوند. لوله های زهکش پی وی سی عمر زیادی دارند و به دلیل مقاومت خوبی که در برابر شرایط محیطی دارند، به سرعت در بین همه محبوبیت پیدا کرده و در پروژه های زیادی برای انتقال فاضلاب، تامین آب و انتقال سیالات موفق عمل کرده اند.
لوله U-PVC با بالاترین ضریب تکنیکی نیازهای اقتصادی و زیست محیطی لازم را در دنیای امروز فراهم می کند. جدیدترین نسل از خانواده لوله های پولیکا (U-PVC) لوله ای است که برای فاضلاب و آب در سراسر جهان استفاده می شود.

لوله زهکش UPVC

انواع کاربری لوله های U-pvc

– حمل و نقل فاضلاب
– کاربردهای شهری و صنعتی
– شبکه های آبرسانی تحت فشار
– پوشش کابل های شبکه برق و برق
– پوشش کابل های مخابراتی

انواع لوله pvc

لوله های upvc در مدل های نمدی، پیچی، رزوه ای، چسبی و واکسی تولید می شوند که هر کدام با توجه به کاربردشان مورد استفاده قرار می گیرند. از لوله های زهکش upvc برای انتقال سیالات بدون فشار یا با فشار کم استفاده می شود و برای این دسته از کارها از اتصالات رایج استفاده می شود اما برای سیالات فشار قوی استفاده از اتصال جوش مهم است. لوله های PVC امروزه در ساختمان ها مورد استفاده قرار نمی گیرند و لوله های بسیار قابل اعتمادی برای کاربردهای زهکشی هستند و اکثر لوله ها و سیستم های زهکشی از لوله های upvc هستند.

کاربران این مطالب را می پسندند:

لوله زهکش یو پی وی سی

ژئوتکستایل پلی پروپیلن

آب بندی ساختمان چیست و چگونه انجام می شود؟

مزایا و خواص لوله های UPVC

مقاومت لوله UPVC در برابر خوردگی

این لوله ها به شدت در برابر واکنش های الکتروشیمیایی ناشی از اسیدها، بازها و نمک ها که منجر به خوردگی می شوند، مقاوم هستند. این ویژگی در سطح درون و بیرون لوله پی وی سی وجود دارد.

مقاومت شیمیایی بالا در لوله UPVC

در برابر بسیاری از مواد شیمایی و روغن ها مقاوم است. همچنین در برابر مواد شیمیایی موجود در خاک مقاوم است.  برای کارهای معمولی آبرسانی، لوله های شیمیایی تنها زمانی معرفی می شوند که شرایط غیرعادی وجود داشته باشد یا برای انتقال مواد شیمیایی استفاده شود.

لوله UPVC و انعطاف پذیری

مقاومت لوله های زهکش U-PVC در برابر خرد شدن یکی از مزایای مهم آنها است. PVC ها می توانند بدون شکسته شدن تا حد زیادی تغییر شکل دهند. مدول الاستیک U-PVC باعث می شود که این لوله ها در برابر حرکت خاک و زلزله و غیره انعطاف قابل قبولی از خود نشان دهند. همچنین با توجه به اینکه ضخامت لوله های فاضلاب بر اساس میزان مدول الاستیسیته رزینی مورد استفاده در لوله سازی تعیین می شود، ماژول U-PVC بالا باعث کاهش ضخامت لوله و افزایش جریان متقاطع در جریان می شود.

استحکام کشش طولانی

لوله زهکش upvc برای ارائه استحکام کششی طولانی و مقاوم طراحی شده اند. حداقل مقاومت مورد نیاز لوله های U-PVC حدود دو برابر مقادیر مربوط به سایر لوله های پلاستیکی مانند پلی یو پی وی سی (که در طراحی لوله های تحت فشار استفاده می شود) است. به همین دلیل ضخامت لوله ها یک مزیت مهم است.

مقاومت به وزن بالا، نسبت وزن سبک

مقاومت و استحکام به وزن بالا یک مزیت مهم برای این نوع از لوله ها به شمار می رود. که جنبه ایمنی مهم U-PVC ضخامت و سبکی این لوله ها را به حداقل می رساند. لوله یو پی وی سی استحکام بالایی دارد. حمل و نقل آنها آسان است. یه طوری که یک نفر می تواند به راحتی دو لوله 6 متری 110 را حمل کند. 

لوله زهکش یو پی وی سی

لوله UPVC و اتصالات 

U-PVC ها دارای مزیت های زیادی در آب بندی اتصالات هستند. همین مزیت باعث استفاده بیشتر و روزمره آنها در صنایع می شود.

مقاومت لوله های UPVC در برابر سایش و خراش

لوله های U-PVC مقاومت بالایی در برابر سایش و خراش از خود نشان می دهند. ثابت شده است که لوله های PVC برای حمل مواد با گرد و غبار بسیار بادوام تر از لوله های فلزی، سیمانی و سفالی هستند.

قدرت ضربه در لوله های UPVC

لوله‌ زهکشUPVC در مقایسه با لوله‌های سفالی، سیمانی و سایر لوله های رایج‌ترین در صنعت، مقاومت نسبتاً بالایی در برابر آسیب های ناشی از ضربه دارد. علیرغم کاهش مقاومت ضربه ای لوله های U-PVC در دماهای بسیار پایین، بازهم مقاومت ضربه آنها بیشتر از حد مورد نیاز است.

 لوله UPVC و ویژگی زبری

ناهمواری لوله فاکتور بسیار مهمی در کاهش فشار و کم کردن دبی می باشد. لوله یو پی وی سی به دلیل سطوح داخلی بسیار صاف (ضریب زبری و اصطکاک کم) مقاومت بسیار کمی در برابر جریان سیال دارد.

علاوه بر این، زبری هیدرولیکی لوله های زهکش U-PVC با جلوگیری از تشکیل بیوفیلم، علاوه بر کاهش افت فشار، از رسوب لجن در شبکه های فاضلاب جلوگیری می کند و در شبکه های توزیع آب شرب نیز خطر آلودگی را کاهش می دهد.

از این رو، کیفیت آب با استفاده از فرمولاسیون مناسب برای تولید لوله های یو پی وی سی با رعایت استانداردهای 62-61NSF قابل قبول است و می توان از لوله های UPVC برای انتقال آب آشامیدنی استفاده کرد و اطمینان حاصل کرد که سرب، قلع و سایر عناصر سمی مانند جیوه، کرم، کادمیوم و باریم کمتر از حد استاندارد هستند.

مقاومت لوله UPVC در برابر شعله

لوله زهکش یو پی وی سی به سختی شعله ور می شود و در غیاب منبع خارجی به سوختن ادامه نمی دهد. دمای شعله ور شدن خود به خود این نوع لوله ها در 450 درجه سانتیگراد است که بسیار بالاتر از اکثر مصالح ساختمانی است. در اثر سوختن PVC گاز HCl آزاد می شود که از رسیدن اکسیژن به محل مشتعل جلوگیری می کند. به همین دلیل است که PVC را عامل خود خاموش کننده می نامند.

قیمت مناسب لوله UPVC

علاوه بر امتیازات ذکر شده برای لوله های یو پی وی سی، قیمت این لوله ها بسیار مناسب و قابل رقابت با سایر لوله های پلیمری، فلزی، چدنی و … را دارا می باشد. به طوری که امروزه لوله های U-PVC در دنیا یکی از گزینه های اصلی در شبکه های آب و فاضلاب می باشد.

کیفیت ساخت لوله های upvc

لوله زهکش یو پی وی سی استاندارد از نرمی بالایی برخوردار است و به راحتی با هیچ ضربه ترک نمی خورند و نمی شکنند. در بازار، لوله upvc تقلبی و نا مناسب و با انواع مختلف و کیفیت های ساخت مختلف موجود است. از این رو در هنگام خرید لوله upvc باید به نشان استاندارد، نام سازنده و شماره استاندارد روی تیوب مراجعه شود. زیرا لوله upvc که برای پوشش کابل استفاده می شود نمی تواند برای انتقال فاضلاب استفاده شود و ممکن است استحکام کافی نداشته باشد. لذا حتما قبل خرید مشاوره لازم را از کارشناسان فنی ما در شرکت نوین تونل قرن دریافت کند. 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.